Slagelse - Drive (2. division)

21-11-2022

Lørdag d. 19/11 fyldte Slagelse badmintonklub 80 år, og i den anledning var der dækket op med kaffe og kagemand til alle tilskuerne. Slagelse hallen var denne lørdag godt fyldt, og stemningen var i top til braget mod Drive KBH.
Første runde bød som sædvanlig på de to mixer og 1. damesingle. Mixerne blev delt mellem mellem Slagelse og Drive, og Sofie snuppede sæsonens første damesingle sejr og fik prikket hul på bylden. Desværre snuppede Drive 2. mix efter en lang og tæt kamp, hvor Maja/Brix havde en matchbold undervejs. Cecilie i 2. damesingle leverede igen en flot præstationen i singlen, men måtte se sig slået i to sæt.Drive står rigtig stærkt i deres 1. Herresingle med Kim Bruun. Det betød, at Fibs skulle stå tidligt op og finde løbeskoene frem for at hive en sejr i land. Løbeskoene blev der ikke behov for da Fibs snuppede en sejr i to sæt. De tre øvrige herresingler gik ind på Drives konto, hvor især Prüsse og Ravn kæmpede, men måtte se sig slået i tre sæt. Så blev det damedouble tid, Zenia og Maja tabte i tre sæt efter en lang og tæt kamp. 2. damedouble blev også en lang affære, men heldigvis trak Cecilie og Sofie det lange strå. Midtvejsstillingen var nu 6-3 til Drive, og det stillede igen store krav til vores tre herredoubler. Vi kunne heldigvis leve op til presset, og vinde tre herredoubler. Alle tre i to sæt. Det betød, at Slagelses 1. hold vandt den første holdkamp i denne sæson, og endnu bedre på klubbens 80 års fødselsdag.
Kampens spiller blev Mads K